Tuesday, October 22, 2019

Peace TV's broadcasting licence suspended for 30 days

Aug 10. 2017
Facebook Twitter

By The Nation

3,290 Viewed

The broadcasting licence of Peace TV, a satellite-based station run by red-shirt leaders, was suspended on Wednesday for 30 days.

The decision was made by the National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC).

NBTC secretary-general Takorn Tantasith said the suspension was ordered because two programmes aired by Peace TV on July 4 and July 9, had content “deemed intent to overthrow the constitutional monarchy regime and affect national security, public order and good public morals.”

Peace TV’s failure to suspend the programmes voluntarily violated Article 37 of the Broadcasting and Television Businesses Act, Takorn said. It also broke conditions earlier agreed with the NBTC, he added.

The NBTC order will be enforced as soon as it is handed to the TV station, Takorn said.

The regulating agency is empowered to suspend Peace TV’s licence but has no authority to revoke it, as the TV station has been temporarily protected by an Administrative Court injunction order issued last year.

In April 2015, the NBTC ordered revocation of Peace TV’s operating licence, causing the station to seek court protection. 

The injunction was granted after the court found that NBTC did not allow Peace TV to explain itself sufficiently prior to the order that would affect its operation.

Earlier that month, Peace TV’s licence was also suspended for seven days by NBTC, due to broadcasts of content deemed unlawful.

Tags:
Facebook Twitter
More in News
Editor’s Picks
Top News